Thursday 7 July 2011

permulaan hidup menjadi seseorang

1st day, kem bagi pembantu mahasiswa, di sebuah universiti terkemuka tanah air. Bukan mudah untuk menjadi seseorang di universiti, ini bukan diri aku, tapi ak terpaksa memaksa diri aku supaya tidak berada di takuk lama. Banyak lagi yang aku kekurangan dan perlu belajar, untuk menjadi berjaya bukan sahaja di tempat ak menuntu, yang lebih penting apabila aku melangkah keluar dari menara gading ini.

Tujuan utama kem ini pastilah untuk menjalin dan merapatkan hubungan sesama kami semua peserta kem dan juga dengan pihak pengurusan kolej dan universiti. Selain itu, hubungan sesama kolej kolej lain serta semangat perpaduan dan berpasukan dalam kalangan kami sendiri turut di titik beratkan.

Memang bukan mudah untuk berjaya, aku tahu ini memang untuk masa hadapan, kemahiran dan sagala pengalaman ini sangat berguna, teknik komunikasi bersama rakan rakan, penyelia, pengetua dan orang ramai berbeza. Pada hari pertama tak banyak yang aku pelajari, tapi dalam 1 minggu ini, pasti menjadi minggu yang mencabar diriku sendiri.

Persiapan rapi akan aku lakukan, untuk berdepan dunia alam maya, yang menjadi bayangan kepada kehidupan masa hadapan aku. Untuk mendapatkan sesuatu, banyak yang perlu di korbankan.

Semoga aku tabah melalui hari hari yang mendatang...

No comments:

Post a Comment